barnvakt ?

jag sitter numera nere i mitt rum och skriver på mitt trådlösa tangentbord när jag bloggar. pappa installerade internet hit idag och det känns väldigt skönt att ha tillgång till det utan att behöva bråka med fyra syskon. så nu sitter jag här och ser skärmen växla mellan någon jobbig grönaktig nyans och en vanlig - jag gillar den vanliga mest.

idag är det fars dag och vi har firat pappa med paket och tårta hos mormor och morfar. jag har känt mig ganska trött hela dagen och gäspat hit och dit.

när vi kom hem loggade jag in på min hotmail. och fann ännu ett mail från ett ställe som ville kalla mig på intervju, bara jag är säker på att ha 50 timmars erfarenhet av barnvakteri och tycker det är kul, men det tror jag både att jag har och tycker. frågan är bara hur jag ska få ihop allt, nu när jag hoppas som tusan på jobbet på Ica. kanske att kan kan kombinera dessa två, eftersom barnvaktsjobbet bara är tio timmar i månaden, minst, och man får välja passen själv.

ska sätta mig och klura lite. vet inte hur jag ska svara på mailet, måste också bestämma mig ganska snabbt för dom vill helst se en på intervju denna vecka ....


Kommentarer
Postat av: D

I-landsproblem... det kan man kalla det!

Postat av: Anonym

Jag vill också ha ett barnvaktsjobb, fett kul.
Jag har lite dåligt samvete, för inte på något sätt firade jag min far idag. Jag inte ens nämnde att det var fars dag. Inte för att det brukar vara någon stor grej, men någonstans djupt inom sig kanske han hade gått och tänkt att "på söndag är det fars dag, kanske, kanske får jag lite uppskattning". Men nehe.
Jag vill också ha en dator på mitt rum. Nu sitter jag på Jakobs rum för att han är och duschar. Haha.

2007-11-12 @ 00:19:57
URL: http://alvafelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback