(jag längtar efter solen)

det är kul när man ser på statistiken att det är en hel del som läser det lilla jag skriver.
men inte kommenterar.
det är mindre kul.

idag drar jag till västerås på gott och ont, vet inte riktigt vad jag ska göra men det ryktas om någon grillkväll och sen en fika på stan med en vän och sen en slappkväll. det låter s o m m a r  i mina öron. eller något. den här sommaren känns inte riktigt som sommar, för det är mycket som jag hade tänkt som kanske inte blir av. många önskningar som inte slår in. jag hatar att det ska kännas så och hata att sommaren känns så kort. det är bara några veckor kvar innan jag börjar mitt tredje år och fy vad skönt det ska bli. ett år till, sen kan ångesten inför framtiden få döda mig, bara jag slipper komma tillbaka till kvava lokaler som luktar tristess.
men på samma gång så kommer jag sakna det. ingen skola, vad ska jag göra då och vem ska jag leka med då och hur ska mitt liv bli. jag har levt i arton år och har typ aldrig kunnat svara på frågan vem sjutton jag är. om någon skulle fråga mig nu skulle jag bara skratta och gå iväg, för jag vet inte.

jag saknar känslan av total kontroll, över att veta vad jag vill med mitt liv. jag hoppas att den känslan kommer infinna sig så småningom, men just nu känns det föga troligt. eller, inte just nu iallfall. jag minns månaden i fjällen med glädjeblandadsorg, och ser framemot att träffa vänner igen. det är lite för tomt härhemma. bara jag och bror och hans flickvän. ska bli riktigt kul när pappa och lillebror kommer hem på lördag, då är det mer än en månad sen jag såg dem sist. och hur mycket jag än inte vill vara beroende av min familj, så är jag det. jag vill att dom ska finnas där och jag tror att man behöver vara borta ifrån dom ett tag för att inse det.

gud vad smart jag är. eller inte. jag har bara skrivit av mig lite. mycket nöje när du läser det här, om du läser igenom allt det vill säga. jag hoppas det. fast endå inte.

Från den stunden vi kom hit till jorden,
vi möttes av sol ovan för.
Finns mycket mer,
än det du och jag ser,
mycket mer än vi känner och hör.
En kärlek som är oändlig,
men så lite som vi kan förstå. - lejonkungen

 (och okej, jag vet att min rubrik inte har något som helst att göra med det jag skriver. men det spelar ju ingen roll, egentligen. eller, jo kanske.)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är massa som läser min blogg som aldrig kommenterar, vad är det för människor egentligen? man börjar ju undra. ;)
Jag längtar tills vi ses igen, för du är världens bästa bara så du vet!!!! :D Imorgon ska jag städa på campingen. Kommer jobba till 21 vissa dagar. Oh gosh! Men du, vi hörs!!! LOVE YOU!! PUSSSS!

Postat av: Din kusin Emelie från Huskvarna ;)

Heeej Linda! jag har fått stå ut me Calle å Micke i flera dagarn nu XD å förstår inte vad du gnäller för (mahaha)Nää då dom e goa jag förstår precis ;) Kraaaam!! saknar er!!
//Emelie

2007-07-12 @ 22:19:23
URL: http://emelienaslund.blogg.se
Postat av: Anonym

tjänare lindiish...
jag läser men jsag kommer aldrig på nåt smart att kommentera får jag lov att säga:-P
imorrn drar jag på läger, och min mobil är väck så telefonboken existerar inte. Jag har dock kvar gammalt nr. Hoppas du får/har det kul i v-ås. See ya nån gg lite senare (fast om inte alltför länge)

2007-07-13 @ 22:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback