where eye meets eye

det är lördag och dags för ett nytt inlägg.
jag har börjat fundera lite över varför sjutton jag skriver något här. för bekräftelse på att mitt liv är någorlunda intressant? förmodligen. men det är kul. på sitt sätt. och när man får en kommentar så är det speciellt, man känner sig sedd. känns häftigt att veta och få bekräftat att folk läser, vill läsa och gör det. (vet att många bara läser som tidsfördriv, sån är jag också. men endå.)

Hanna har varit här sen i onsdags och det har varit kalas. vi har bakat och bakat och pratat och shoppat och.. allt. pratat framtid och lägenheten i Göteborg. vilka muggar vi ska ha och vilken stil vi ska köra på. pratat med folk, träffat folk. (träffade Daniel en sväng i torsdags och det var riktigt kul. var år och dagar sen sist och att se hans lilla glada nuna gjorde mig glad. hej hej daniel liksom.) sen så har vi... ja, varit. sett på film och ätit godsaker, lagat vegetarisk mat och köpt bröllopspresent.

 - härligt.

och nu är det inte så långt kvar på sommarlovet och det gör mig både glad och sorgsen. det har gått så snabbt, men på samma gång: trean. något helt nytt. ett år kvar, sen aldrig mer. sen kanske London och arbete där och sen, sen sen - g ö t e b o r g. Jag hoppas innerligt att jag ska få ha kvar mina planer och att dom ändras, så ska dom ändras till något bättre. men man vet aldrig. det är bara drömmar. men man får drömma.
(jag har förövrigt köpt en massa saker nu när hanna har varit här och jag är rädd att jag inte är så rik längre.)

One glimpse of You and I shrink
The hand of shame squeezes my stomach
You don't really know me I allowed myself to think
One glimpse of You and I know it's not in your nature to turn your back
And I want to give You more than I have got
So tiny I'm almost disappearing in this world
You're holding in your hand
Still you know my name
- blindside

Kommentarer
Postat av: Anonym

jadu linda. heja oss. men G Ö T E B O R G ska bli av / måste bli av. du och jag sitta på balkongen med varsin fin mugg. du med te jag med kaffe. såå mysigt. och du. du är finast, snyggast, bästaste bäst! heja oss.

Postat av: Anonym

Åh London! London...
Hörrdudu Linda, jag har varit borta en vecka och satte mig faktiskt vid datorn med din blogg (bland många andra förstås) som prio 1, men ser bara ett nytt inlägg. Ajajaj.
Vi ses på tisdag!

2007-08-19 @ 13:24:34
URL: http://alvafelicia.blogg.se
Postat av: Elin

Jag hoppas att alla dina drömmar går i uppfyllelse. :) Vi ses i London! :D I höst kommer jag och hälsar på dig. Kanske snart? Vet vet. :) Då kan vi åka till danderyd och hälsa på BD också, och dricka te och prata om allt och se på film och pyssla och vad som helst. Saknar dig! Puss//E

2007-08-19 @ 13:52:48
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback