fredagkväll.

fredakväll och jag är hemma. missar något som låter som en sjukt rolig grej inne i min kyrka, men jag orkar inte. jag gör verkligen inte det. tanken på att sätta sig på buss och tunnelbana skrämmer mig och jag inser att ikväll ska jag bara vila. softa. sova. försöka hitta mig själv igen. försöka få bukt på tillvaron.

men, jag har så dåligt samvete. för att jag inte åker in ikväll. ack o ve. och har svårt att bestämma sig. men, nu är det gjort och nu är det bestämt.
LINDA ÄR HEMMA!

så nu väntar godis, vindruvor, glass och tvtittande. ska läsa i min bok och sitta invirad i min filt också. så det kan ju bli en lyckad kväll.
eller så blir det så att jag bara känner mig helt misslyckad och alldeles utmobbad för att jag dissar bk ikväll. kan det vara så?

jag orkar inte, inte just nu. för solen har gått ner och stjärnorna blinkar inte mot mig. varför ska jag då leta efter månen? allt jag ser är moln och trädkronor som vajar i vinden. vart är du i allt? varför är du i allt? hur är du i allt? hur kan du vara allt?

Kommentarer
Postat av: Elin

Ibland FÅR man faktiskt stanna hemma. Säga NEJ! Om man inte orkar så orkar man inte. Punkt!

Myskväll är bra! :D

Postat av: Malin

Kära, älskade Linda, du behöver verkligen inte ha dåligt samvete och inte känna dig utmobbad och misslyckad heller! Och det är inte något jag bara skriver, utan det ÄR verkligen så. Brukar själv ha jättedåligt samvete och värsta ångesten för grejer jag inte går på, men eftersom jag nu är "på andra sidan" av problemet, kan jag säga att du VERKLIGEN inte behöver känna så. punkt slut. Man kan ju tänka att det ju varit kul att vara där, men som du kände dig då hade det nog ändå bara känt betyngande att vara där och efteråt hade du saknat hemmakvällen. Tror att du gjorde rätt val, fina du. Du är fantastisk. Från djupet av mitt hjärta till, hoppas jag, ditt.

2006-09-23 @ 18:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback