all of us

jag läste en sak i en av min lillasysters böcker. Barn skriver till tomten tror jag att den hette.
och där var det en liten flicka på sju år som skrev
jag vill att mamma ska bli frisk, om hon blir det behöver jag inte några julklappar iår. (kanske inte ordagrant, men någotsånär)
och det slog mig att relationer är viktigare än alla paket i hela världen. det betyder mer att ha kärleksfulla människor runt en som bryr sig, än att ha alla moderiktiga prylar.

dagens insikt var det. nu till dagens ilansproblem:
alltför många barn äter asfalt, vad ska man då göra med de som vägrar och äter gräs? *

*jag är inte konstig, jag är bara flummig. ilansproblement belyser saknaden av ensamheten och det tvångsriktade beteende som vuxit fram i sveriges skolor idagen samhälle. man måste göra som alla andra, annars är man fel.

*förlåt för min oseriöshet. men, jag gillar den. och, känns som om halva inlägget ikväll bara är blaj. men, kul!


All of us are searching for an open door. but it`s the same.

Kommentarer
Postat av: Elin

ja, relationer är fett mycket viktigare än matriella saker.!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback