musiken är rytmen som får mig att andas.


  72515-38                                      Livet är lite kaos.


Det är när musiken tystnar och jag sitter ensam under ljusslingans sken och stjärnans i fönstrets snurrande, som jag inser; det här är rätt. bara jag och de dova undertonerna i textraderna. de glada och livfulla språket. de ångestfyllda vrålen ut i nattluften. allt finns där, allt. långsamt, snabbt, tempo och takt. den berör mig och får mig att förstå. det är något oförklarligt i melodislingorna, något speciellt som lockar mitt öra. kanske är det bara sanningen. eller, så är det något annat. hursomhelst, blindside - the band, berör mig. texterna talar in i mitt liv och melodierna som är så vackert komponerade har inverkan på mitt liv och mig själv. 

tack. 

till exempel de här raderna ur låten "my alibi". hur sanna är dom inte, hur talande är dom inte?! wow.


My feet felt light for the first time in months.

It was like you came walking across the room
Straight at me and then straight through me
And then stopped and stood still for awhile
I knew then that i'd been lonely for quite some time
And as we started to dance you gently took off my tear soaked coat
And let it fall heavy to the floor and then
We danced some more

When all is said and done
When all is gone and still just begun
I will be asked what i did with my time and why
Can you be my alibi
Cause i know i spent it dancing with you .....

Kommentarer
Postat av: Elin

Heja Blinside, verkligen fin text! Jag saknar dig, Linda! Snart är det livskraft, jag har anmält mig! Det kommer bli finis, verklich! Du är finast och bäst ! PUSS

Postat av: Anonym

uppdatera

2006-12-05 @ 14:40:48
Postat av: Anonym

varför?!

2006-12-05 @ 19:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback