måndag. fast det var ju igår.

måndagen den första maj 2oo6 kommer nog vara fast i mitt minne ett bra tag till. för alltid.
för det var då vi åkte ner för solåsens totala överlämning, årsmöte och mat.
solåsen - stället där jag typ växte upp. min farmor och farfar var föreståndare där hela min barndom, så många av mina minnen kommer därifrån. ni förstår inte hur kul ett barn kan ha i ett så stort hus. .

så igår blev det världens nostalgikick. den hemliga trappan, bästa gömstället  bakom kanten, dörrarna man bara kunde se konturerna i, alla stolar man satt på och tittade på Pippi-avsnitt.

minnena sköljde över mig.

trots att det inte blev så mycket lekande i själva solåsen, lekte jag desto mer med småkusinerna. vem visste att en 5 åring och en 4 åring kan brotta ner en? efter kanske en timmes lek var jag rätt slut och de nytvättade byxorna fulla med gräsfläckar. men sånt är livet. vi hade kul. Linda, Joel och Simon. värsta galna gänget med huvorna uppe.

men något som inte var så kul var att farfar inte var med. han älskade den där gården, och det var hans ide hela mötet som var. för det var då alla som jobbat där skulle avtackas. jag saknar honom så sjukt mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback