idrottsdag.

Idrott och hälsa är i Sveriges skolor benämning på ett skolämne som finns i de flesta länder. För det mesta spelar man ett lagspel, har friidrott eller idrottsdag. Redskapsgymnastik är också vanligt. Det handlar nästan alltid om fysiska aktiviteter, men ibland har man dock teoretisk undervisning då till exempel eleverna får lära sig om tobaksrökningens skador eller om livräddning. Ämnet har funnits med hela tiden i den svenska folkskolan, och tidigare bland annat hetat:
  • Gymnastik med lek och idrott
  • Gymnastik
  • Idrott
Och jag älskar idrott. Att röra på sig, att svettas. Underbart!men usch. nej. inte riktigt min stil alls det där. Så idag var det återigen dags för en idrottsdag. men denna var faktiskt inte så farlig.

första timmen ägnades åt att leta efter saker som symobilserade klassen. vi hittade mycket intressant. en dansk ölburk och ett snöre med massa klistergrejer på. gula och blå! och sen byggde vi (jag måste säga att jag inte var så delaktig eftersom jag och matilda gick vilse i skogen och kom en kvart försent) en livslinje. den var fin. den bestod av en massa skräp. patriks arm, allas skor och ett typ träd som några tuffa killar burit dit. undra vilka? hmm..

sen resten av dagen lekte vi, vollyboll spelade vi, vatten skvätte vi och blöta blev vi. solade gjorde vi och skrattade gjorde vi sannerligen.
det var en rolig dag. roligare än jag trodde när jag vaknade imorse. så, wow. vi hade trevligt och mysigt och jag började jobba på att få sommarfötter = jag gick barfota rätt mycket. typ massor. och det var rätt roligt faktiskt. . eller, man kände sig somrig. .

så det var en fin dag. solen sken och jag borde vara lycklig.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tönt

2006-05-09 @ 12:58:26
Postat av: Carola

Muschii

2006-05-09 @ 12:58:59
Postat av: Daniel

fett nice

2006-05-09 @ 13:00:24
Postat av: Ejlän

låter kul.
men du, ett tips: gör så att hyperlänkarna öppnas i nytt fönster så att man kan klicka upp dom och sen bort dom, det känns lite enklare på nått sätt..

PUSSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback