eurovision och kladdkaka.

eurovision song contest. tävlingen som ingen europeè kan säga sig inte känna till (om du inte bor i en liten hydda i dalarna ) jag måste säga att jag tycker det är riktigt kul, även fast jag inte diggar den musiken så mycket.
men detta måste ju sägas: jag har aldrig skrattat och tyckt en omröstning varit så rolig som den igår. jag menar, FINLAND. mjukis rock. hardrock halleluja! hur roligt kan det bli., och när hela bandet har bisarra masker och ser ut som orcher från saganOmRingen triologin. jag tyckte det var riktigt kul att dom vann. finland har aldrig kommit så högt upp, och det är kul att dom får smaka på segerns sötma.

men dock kvarstår några faktum:

från om med iår kommer alla vilja vara speciella, vilket innebär att schlagern kommer vara i koma i kanske ett - två år. nu kommer alla vilja sticka ut.

och carola förtjänade faktiskt att komma högre upp. Femma, jag menar. hon var otroligt bra, hon är otroligt bra. hennes röst och utrstålning greppar tag i en genom rutan. dock var inte låten den bästa. jag tror att hon skulle tagit hela världen med storm med "genom allt" om hon fått tävla med den förra året.



dagen idag. knas. träffat roligt folk, ätit sockerkaka och kladdkaka, spelat drama i kyrkan, skrattat, suckat, sjungit, handlat, sprungit till bussen, lyssnat på blindside,svenskaakademien och andra bra band.

en fin söndag!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Om du stöter på Carola inom den närmaste årtiondet [;)] så kan du ju hälsa henne från Elin med familj och släkt att hon lätt var bäst. Outstanding! Nog för att jag kanske inte alltid talar väl om Carola, men faktum kvarstår. Hon var bäst. Hon förtjänade att vinna i eurovisionSONGcontest! Men detta var visst: eurovisionSHOWcontest.. hahahha! deprimerande.

megalångkommentar igen. ska bättra mig! PUss!

2006-05-22 @ 12:28:09
Postat av: Felicia

Schlagern ligger inte i koma, Linda... Schlagern är död!

2006-05-22 @ 16:56:47
Postat av: Felicia

Schlagern ligger inte i koma, Linda... Schlagern är död!

2006-05-22 @ 16:56:56
Postat av: Felicia

Schlagern ligger inte i koma, Linda... Schlagern är död!

2006-05-22 @ 16:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback