nationaldagen 2oo6

vad kan man säga?! nationaldagen 2oo6 - wow.
när jag steg upp tidigt på morgonen kände jag verkligen inte för att åka in till stan, men redan när jag satt på tunnelbanan kände jag att detta skulle bli en bra dag.
dagen började på ritkigt på HM där jag kollade på två klädesplagg. dock orkade jag inte prova dessa ås jag hängde bara undan. men detta hör inte till historien, verkligen inte. detta var bara inledningen på det som följer. nu ska du få höra(läsa)

Lilla linda och lilla nett hann med följande under nationaldagen:
- lek på HM
- flaggviftning i kungsträdgården varpå Nett blir väldigt besviken på att Ramlösan kostar pengar.
- studentkör på riksdagstrappan. (vi sjöng inte,)
- tittande på vakterna vid slottet. wow.
- ett snabbt besök i slottsboden.
- näsförhållning pga. hästbajset.
- Cornelis Wresjvik museet där föreståndaren utbrister - er har jag ju väntat hela dagen på. både jag och nett blev en aning chockade och rosa om kinderna. Linda köper ett coolt kort.
- lek i gamla stan.
- vi stannar till vid fyra oerhört häftiga gatumusikanter. glada, dramatsika och musikaliska lekte dom på gatan. går knappt att beskriva hur mycket vi tyckte om dem. alla hade kostym (han i brunt var hetast) och hatt. wow. unkulele,gitarr,fiol och kontrabas. åhh. vi stod där ett bra tag och tittade..
- lek med handdockslamm utanför en turistshop.(dom lät bääää och vi hade en kör) mycket uppmuntran från förbipasserande som tyckte vi skulle ta fram en hatt så folk kunde lägga pengar till oss. . vi blir dock bortjagade av föreståndaren till affären. bääää på dig.
- kullerstens gång.
- ser vi en klasskompis som inte hälsar på oss. för visst såg du oss?!
- åka djurgårdsfärjan till djurgårn . trevligt, kallt och blött men mysigt.
- glass utanför skansen. mjukglass med strösselcaramel.
- vi får in på skansen
- vi går till AKVARIET och jag är helt salig. wow. krokodiler, apor, ormar och sånt. åhh.

men det skummaste - linda träffar KLAS på skansen. så kul eftersom hon inte träffat honom på ett bra tag. Linda blir lycklig.

- nett välter en bänk när vi ska hitta platser till nationaldagsgrejen.
- vi sitter och väntar och det är kallt.
- Göran persson och fredrik rienfielt går förbi.
- felicica anländer.
- småtjejerframför oss - konstiga och så.
- allt börjar, KUNGEN kommer. linda ser honom jätteväl.
- sen filmar kameran linda,felicia och nett. så nu har alla sett mig i tv.
- artister sjunger.

- vi åker hem. det tog lång tid. blev arg, för jag missade min buss . usch usch usch. fick vänta en halvtimme på nästa.

pusskram

Kommentarer
Postat av: nett.

du glömde mitt anfall på tunnelbanan. haha.

2006-06-08 @ 12:49:08
Postat av: Elin

Wow! låter som en otroligt rolig 6 juni! :D

Postat av: Anonym

undrar om du ser den här kommentaren, men fan vad kul vi hade alltså! :D
haha för si så där tre år sedan

2008-04-03 @ 15:59:52
URL: http://jeanettebarasanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback