bara för att jag säger ..

bara för att jag säger att allt är bra, betyder det inte att allt är det. tvärtom. allt kan inte vara bra! mycket kan vara bra, nästan allt kan vara bra, men jag tror att det är väldigt svårt att ha allting, precis allting bra.
För det kommer alltid finnas den där illamåendekänslan, skavsåret, huvudvärken, stökiga rummet, smutsiga tröjan, brustna hjärtat eller bara ett dåligt betyg.

  men, jag tror att det är viktigt att fokusera på det som verkligen är bra, även när det är svårt att se det genom allt det jobbiga. för det går inte att leva ett helt liv med fokus enbart på allt dåligt. då försvinner snart det positiva som finns och ersätts av det dåliga och jobbiga. och då hamnar man i en ond circel.


Kommentarer
Postat av: Elin

rätt tänkt. man ska tänka på det som är bra. ibland måste man tänka på de dåliga sakerna också, men man får inte låta det ta överhanden.
Sthlm snart! (L) :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback