.tankar.

jag vet inte vad jag ska skriva.
värmen är överhettande och jag är sjukligt trött. huvudet dunkar och lungorna värker, hostande och med dimmig blick försöker jag klara av dagarna. och det gör jag. no fråga om det.
men jag saknar det. jag saknar samtalet. jag saknar en lada på bristgränsen fylld av svettiga ungdomar som dans/hoppar till tonerna av Blindsides hjärtskärande låt "Nära". hur lycklig kan man få bli, hur mycket drömm kan man få insupa innan morgondagen kommer. jag älskade våra blåsbubblor. jag älskade våra randiga tröjor som inte var våra. jag älskade samtalen. med dig och dig och dig. under lyktorna sökte vi efter tjejen till smörpojken, under lyktorna pratade vi, på cafeet drack vi te för tio kr koppen (och du drack kaffe) och på dagarna irrade vi runt och gjorde mest ingenting. sov . åt. lekte. träffade grillJohan som kunde bemästra grillen skickligast av alla. 
jag saknar tältet och stämningen. jag saknar dig min vän, för du bor så långt borta. eldandet på gräset trots förbud, tändstickstuggande, familyforce5 skivan och gräsnudlar. saker jag aldrig kommer glömma. teet. leendet du gav mig som fick en lycklig känlsa att bubbla upp inom mig.

 det var du och jag och vi hade det fest. det var du och jag och vi snackade och lekte. det var du och jag som hoppade runt på konserterna i Ladan. det var du och jag som när vi inte förstod gjorde en kalle. det var vi.

jag tror DU vet vem du är.DU är två personer speciellt, men andra är invävda i allt det här.
ni får försöka hitta vart ni passar in i texten, för det handlar om er, och om livet. tack för frizon 2oo6.


Kommentarer
Postat av: elin

naaaw. blir alldeles bubbelglad i magen! du är bäst. vi måste ses snart. MÅSTE! LOVE YOU! PUSSSS! (Frizon var verkligen en fest. I totally agreee!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback